Jornada d’Animació Sociocultural “Viatge al centre de la tele”

Residència Bètula Alba (Almacelles)

JORNADA ASC

VIATGE AL CENTRE DE LA TELE: ESTÀS PREPARAT PER CANVIAR DE CANAL? Residència Bètula Alba (Almacelles)

El dijous 24 de maig les persones grans de la Residència Bètula Alba han gaudit de la Jornada d’Animació Sociocultural “Viatge al centre de la tele”, organitzada pels alumnes de l’assignatura d’Animació Sociocultural del tercer curs del Grau d’Educació Social.

En aquesta Jornada els dinamitzadors han estat els 35 alumnes de aquesta matèria optativa. Prop de cinquanta residents distribuïts en tres grups han participat en els següents programes de televisió: “Callejeros Viajeros” on han conegut la cultura xinesa i han realitzat manualitats i dissenyat punts de llibre a partir del horòscop xinès. “Un, dos, tres” concurs de preguntes de cultura general, dividit en dos equips. I, el “Grand Prix”, en aquest espai els participants dividits en equip blau i equip groc, han mesurat les seves habilitats físiques en distintes proves al gimnàs de la Residència.

S’ha tancat la Jornada a l’auditori de Bètula Alba, on prop de 100 persones hem participat a “Cine de Barrio”, recordant les pel.lícules i els artistas més emblemàtics dels últims anys. Aquí s’ha concursat, ballat i participat en una gran cloenda final.

Destacar la consecució dels principals objectius dissenyats per part de l’alumnat, alguns dels quals eren: proporcionar un espai per a la interacció i el diàleg entre les persones participants i les animadores, gaudir del joc, desenvolupar habilitats psicomotrius, fomentar l’agilitat mental, generar un espai de diversió, etc.

Destaquem que tot l’enfoc d’aquesta Jornada d’ASC té com a objectiu que les futures educadores socials realitzin un projecte grupal de la classe que combina processos de debat, disseny, implementació i valoració d’aquest projecte de servei a la comunitat.

Els nostres agraîments a la Residència Bètula Alba i a les animadores socioculturals i educadores socials Francina i Vanessa per la seva col.laboració, i fer possible la implementació de projectes d’animació reals.