La FEPTS lidera un projecte que combina la competència digital docent i les competències STEAM en connexió amb centres educatius

Al setembre de 2023 la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL) va arrencar el projecte UnimSTEM: proposta integradora universitat-centres per al desenvolupament de competències STEAM i CDD, finançat per la convocatòria Impuls Digital a l’Educació de la Generalitat de Catalunya. UnimSTEM és un projecte d'innovació docent que pretén establir una xarxa de col·laboració entre la FEPTS-UdL i escoles del territori de Lleida amb l'objectiu de promoure competències digitals docents de l’àmbit STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). Hi participen 32 docents d’educació primària de 7 escoles diferents que col·laboren en activitats formatives sobre competències digitals docents. En aquestes activitats, els participants dissenyen tant recursos digitals i estratègies d'aprenentatge de competències STEAM per als seus respectius centres educatius.

Fins al moment, els docents participants en el projecte han assistit a sessions presencials en la FEPTS-UdL on s'han familiaritzat amb el concepte STEAM i han experimentat amb recursos digitals per treballar àrees STEAM. Alguns d’aquests recursos estan dirigits a treballar la realitat virtual i augmentada o el pensament computacional, així com dissenyar solucions a reptes utilitzant robòtica. Al mateix temps, els docents treballen en el diagnòstic de necessitats formatives del seus centres per a la creació i/o millora d’aules digitals STEAM. Durant aquestes activitats formatives els participants del projecte estan acompanyats i assessorats per tres formadors experts en l’esmentat àmbit de coneixement.

En les següents fases del projecte, els docents treballaran en el plantejament d'estratègies i escenaris educatius per a l'ús de les aules digitals STEAM als seus respectius centres educatius, tres dels quals comptaran amb la col·laboració de cinc mestres en formació de la menció STEM que s’imparteix a la FEPTS-UdL.

Enllaç als projectes de centres finançats per aquesta convocatòria: https://projectes.xtec.cat/digital/competencia-digital/competencia-digital-docent/impuls-digital-a-educacio/projectes-de-centre-l2/

Notícia relacionada amb: https://www.udl.cat/ca/serveis/oficina/Noticies/La-Facultat-dEducacio-formara-docents-no-universitaris-en-competencies-digitals/