Un projecte de la UdL, finalista dels Premis europeus de Serveis Socials 2024

Competeix amb sis propostes més del continent en la categoria de recerca i avaluació

Grup col·laboratiu amb adolescents. FOTO: GRIAF-UdL
El projecte de la Universitat de Lleida (UdL) Triangle P+: Eina per a la participació inclusiva en el suport familiar, és un dels finalistes dels Premis europeus de Serveis Socials 2024, que atorga anualment la Xarxa social europea (European Social Network-ESN) en reconeixement a l'excel·lència en la gestió, la planificació i la prestació dels serveis socials públics a Europa.

Desenvolupat per la Càtedra Educació i Adolescència i el grup de recerca d’Infància, Adolescència i Famílies (GRIAF), el projecte competeix en la categoria de recerca i avaluació amb sis més que arriben de València, Polònia, Regne Unit, Portugal, Eslovènia i Romania. Després que una vintena d'experts d'arreu del continent hagin seleccionat els finalistes en totes les categories (transformació digital, practiques col·laboratives, excel·lència comunitària, suport al personal, prestació de serveis, i recerca i avaluació), ja estan obertes  les votacions públiques al web d'ESN per escollir els guanyadors fins el proper 21 d'octubre.

Els premis, dedicats enguany a la promoció de comunitats inclusives, distingiran les pràctiques i els enfocaments que prioritzen el compromís i la participació de les poblacions vulnerables, la col·laboració entre diferents ens i serveis per fer-ho realitat i l'empoderament d'aquests persones en les seues comunitats. Triangle P+ se centra, sobretot, en famílies que s'enfronten a barreres socioeconòmiques, culturals i lingüístiques amb un accés limitat a recursos parentals de qualitat i a sistemes de suport, assegurant que les seues veus són escoltades. Mitjançant mètodes de coproducció innovadors on les famílies contribueixen a configurar les intervencions, aquest projecte els hi ofereix un suport educatiu de qualitat adaptat a les seues necessitats i circumstàncies.

"Es tracta d'una iniciativa de recerca que té com a objectiu 'co-crear' recursos amb les famílies per millorar el suport a la parentalitat. Es basa en els principis de la recerca participativa, un enfocament innovador perquè no només es tenen en compte les perspectives dels professionals, sinó que infants, joves, pares i mares esdevenen 'co-investigadors', la qual cosa ens permet desenvolupar propostes que responen de manera més directa a les necessitats i experiències reals de les famílies", explica la catedràtica de Pedagogia i directora del projecte, M.Àngels Balsells.

"Tot això ha estat possible gràcies a la implicació d'infants, adolescents i famílies de Lleida, així com al suport de la Regidoria de Persones, Comunitat i Agenda 2030 de l'Ajuntament de Lleida, l'IES Caparrella, l'Escola Tonucci, l'Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, el Servei d'Intervenció Socioeducativa municipal Gínjol i les escoles bressols municipals de Balàfia, Albarés i Mitjana", afegeix.

Notícia original: Oficina Premsa - UdL