Una mirada cap al futur: Teixint rutes d’aprenentatge: universitat i escola en clau educativa 360

Descarregar Pdf

Les rutes d’aprenentatge han permès acostar coneixement i experiències a l’alumnat de primer curs del grau d’Educació Primària Bilingüe i doble grau d’Educació Infantil i Primària de la FEPTS, d’una manera activa i significativa.

La col·laboració i intercanvi, entre l’escola Pardinyes de Lleida i la FEPTS, situada dins la perspectiva educativa 360, ha permès als futurs/es docents desenvolupar competències professionals en contextos reals, alhora que ha contribuït a enriquir les dinàmiques d’aula de l’escola i el seu alumnat. Després d’una primera visita a la Facultat i explicació del projecte d'escola per part de membres de l’equip directiu acompanyats de 4 alumnes de Primària, que va representar el punt de partida a les rutes, s’han realitzat les següents accions:

  • Col·laboració d’alumnat de la FEPTS en la dinamització de grups interactius dins les aules de l’escola Pardinyes
    L’escola ha acollit durant dos matins l’alumnat de la FEPTS, acompanyat de les professores Àngels Torrelles i Olga Bernad, que han estat col·laborant amb la dinamització de grups interactius en diverses aules, una proposta que reforça l’aprenentatge cooperatiu i afavoreix la participació activa de tot l’alumnat.
  • Grups Interactius a la Universitat
    S’han creat grups interactius a les aules de la FEPTS, en els quals l'alumnat universitari ha actuat com a dinamitzador d'activitats i processos d'aprenentatge per a l’alumnat de cicle superior de l’Escola Pardinyes. Aquest enfocament ha facilitat una relació bidireccional entre els futurs/es mestres i els nens i nenes de l'escola, acompanyats pels tutors/es, creant un espai d'intercanvi de coneixements i experiències.
 
  • Ruta de Visita a Espais Especialitzats de la FEPTS
    L’alumnat de l’escola ha tingut l’oportunitat de conèixer de prop espais de formació universitaris com la sala Snoezelen (dissenyada per oferir un ambient multisensorial) i la biblioteca Jaume Porta del campus de Cappont, dues instal·lacions que juguen un paper fonamental en la formació dels futurs i futures professionals de l'educació. A més, al vestíbul de la tercera planta de la FEPTS, des de la Càtedra Educació i Patrimoni Inmaterial dels Pirineus han mostrat a l’alumnat reproduccions de falles, i l’explicació a través d’un conte i una maleta pedagógica.

 

Agraïments
Des del professorat organitzador de la proposta es vol agrair a l’equip directiu i docent de l’Escola Pardinyes que en permès viure la vida de l’escola, obrint-nos les portes de les seves aules en el seu dia a dia; a l’alumnat de la FEPTS per la seva dedicació, implicació i entusiasme en la proposta, tot oferint a l’escola com a recurs el material de les activitats dissenyades per ells i elles; als companys/es de la FEPTS, com el Xavier Ramon Molins (responsable de la sala Snozeelen) i Marc Ballester (director de la Càtedra d’Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus) així com als seus Companys i companyes de la càtedra; Montse Farré (bibliotecaria de la Biblioteca Jaume Porta); i a l’equip de deganat pel seu suport en la realització de la proposta.
Gràcies a tots i totes per contribuir a construir una educació més oberta, col·laborativa i transformadora.